Wij vermaken ons hier wel! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eline en Jorinda - WaarBenJij.nu Wij vermaken ons hier wel! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eline en Jorinda - WaarBenJij.nu

Wij vermaken ons hier wel!

Blijf op de hoogte en volg Eline en Jorinda

06 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Alweer een poosje geleden dat jullie wat van ons hebben gehoord. We hebben het hier nog steeds heel erg naar ons zin! Heerlijk weer en temperaturen, af en toe een bui maar dat vinden we ook wel gezellig (toch nog iets Nederlands in ons, want Surinamers vinden dat totaal niet ;))

We hebben hier het Hindoestaanse nieuwjaar meegevierd, holi phagwa. Dan komt iedereen naar de Palmentuin en het Onafhankelijkheidsplein. Maar… het is wel de bedoeling dat je gekleurde poeder meeneemt. Nog geen kwartier aanwezig en je bent ondergegooid met poeder in alle kleuren van de regenboog. Echt super grappig om dat mee te maken! Uiteraard hebben wij het niet op onze kop laten zitten en ook onze poederpotjes over iedereen heengekiepert. Een kleurige boel, op het laatst is er bijna geen verschil meer te zien tussen de Surinamers en de blanken.

Afgelopen zaterdag hebben we de stoere kant in ons naar boven gehaald en zijn we gaan quad rijden. Door het mulle zand, over smalle bruggetjes, via boomstammetjes over de kreek, door diepe plassen en over de savanne. Echt heel gaaf! Wij als stoere meiden hadden natuurlijk allemaal een quad voor onszelf besteld, dat ding staan we niet meer af als we er eenmaal opzitten. Komen we bij de mannen aan die ons gingen begeleiden zegt er eentje: huh, allemaal meiden..?! Er waren toch losse quads besteld? Ehm.. ja dat waren wij. Die kerel hard lachen want meestal zijn dat allemaal jongens, meiden kruipen bij elkaar achter op. Nou wij niet! De gashendel weten wij prima te vinden en spierpijn daar doen wij niet aan ;)

Ook op stage gaat het prima! Eline gaat over 2 weken naar de IC en Jorinda blijft op de afdeling obstetrie en gaat in de laatste week meelopen op de operatiekamer.
We leren ondertussen steeds meer van de collega’s. Wanneer iemand iets zegt, maar het klopt niet helemaal en je verbetert het, krijg je als antwoord: dat zei ik. En als je iets uitlegt krijg je standaard het antwoord: dus dat. Ook jaa man, ja toch en hoor, worden hier achter bijna elke zin of opmerking geplakt. Wij lopen nu ook hele dagen te jaa mannen en dus dat te zeggen. En als iemand iets vraagt of we moeten opschieten is het enige wat we zeggen: ja ja!

• 07 April 2016 - 22:12

De Scherpenzeeltjes:

Volgens mij vermaken jullie je best, op stage en in vrije tijd. Jullie staan er tenminste gekleurd op. Stoer hè zo'n quat.
    Groetjes hoor, van ons beiden.

• 15 April 2016 - 10:26

Esther:

Ha meiden,
    Wat leuk om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    en die fotoos zijn echt geweldig!! :)
    Geniet ervan hea! ;)