We zijn er :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eline en Jorinda - WaarBenJij.nu We zijn er :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eline en Jorinda - WaarBenJij.nu

We zijn er :)

Blijf op de hoogte en volg Eline en Jorinda

06 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

En we zijn in Suriname aangeland! Na een goeie maar lange reis, zitten we dan in Paramaribo. Wat een indrukken hebben we de afgelopen dagen opgedaan. De rit van het vliegveld naar huis was al een hele belevenis. Alles en iedereen op 1 weg en niet te vergeten: aan de linkerkant. Achter in de auto ziet het er al chaotisch uit, dat gaat nog wat worden als we zelf gaan fietsen.
Aangekomen bij ons huis hebben we eerst de klamboe en foto’s opgehangen. Zo hebben we het gevoel dat het echt onze kamer is.

’s Ochtends heerlijk ontbijten op de veranda, zonnetje erbij, ons zomer/vakantie gevoel is compleet :)
Gisteren de keuken, badkamer en kastjes schoon gepoetst. Er lopen hier nogal veel beestjes in vergelijking met Nederland ;)
Koffers uitgepakt.. wat een werk, t lijkt wel alsof er meer inzit dan dat we erin gestopt hebben, maar met een beetje passen en meten past t precies in onze kast.
Verder hebben we de stad eens doorgereden met de taxi. Op zoek naar fietsen, Surinaamse simkaarten, de ziekenhuizen en boodschappen om het weekend door te komen.

Vandaag hebben we lekker in het zonnetje gezeten, fietsen opgehaald en hangmatten gekocht. Goede kwaliteit fietsen hier, we hebben ze 3 minuten in ons bezit en het ventiel breekt af in de pomp. Ai... Vanmiddag gaan we maar eens oefenen met links fietsen, ben benieuwd of we het overleven. We hebben in ieder geval een goeie tip van de taxichauffeur gekregen: gewoon rustig blijven doorfietsen, ook al hangen ze op hun toeter of scheuren ze rakelings langs je heen. We zullen zien of we het rustig fietsen vol kunnen blijven houden ;)

Morgen naar de kerk, heel benieuwd hoe de kerkdienst hier verloopt. Dan maandag nog een daagje vrij en dinsdag gaat ons stageleven beginnen!

• 08 Februari 2016 - 20:28

Lianne:

Heeej meiden,,
    Heel veel succes morgen met jullie eerste stagedag, het zal vast fantostisch zijn :)
    Enne ik vind het kei leuk om jullie verhaaltjes te lezen.. xxx Lianne

• 08 Februari 2016 - 21:58

Rian:

Heel veel succes morgen op de eerste stagedag! Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen!

• 09 Februari 2016 - 00:00

Mama:

Succes ik hoop dat jullie morgen met veel plezier terug kunnen kijken op je eerste werkdag! Moeten jullie nog een cursus fietsenmaker volgen of denk je dat het wel gaat lukken

• 09 Februari 2016 - 22:54

Pieter En Elise:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en al lekker aan de slag kunnen. Hopelijk hebben jullie ook op stage een positieve start. Succes hoor :) Bij ons kwamen ze juist vanavond langs de deur met sinaasappels tbv. Fam Bijkerk dus we zullen regelmatig aan jullie denken komende dagen;)